2009. június 9., kedd

szerveridő vs. internet kapcsolat stabilitása

az az érzés h milyen lassú az internet, átkonvertálódott arra h milyen lassú a szerver
mert mar nincsen csatlakozási sebesség, szerverreakció sebesség van
habár ezt eddig is érezhettük domainen belüli oldalak váltásánál, ha komplikáltabb a feladat lassúbb, másként gyors.. de ezt csak az látja ki érti, mögé lat h hogyan működik egy szerver, és főként a kód amit futtatnia kell, de ezt mar a felületből ítélve meg tudja mondani.

és ezért nagyon rossz ha lassú internet elé ülsz, mert úgy érzékeli agyad h át vagy verve. mivel nem ehhez a tempóhoz szokott.. a lassú internet egy drog, be kell tiltani!

cuki kollektíva

azbiza 01:00:09: ezt a bekopest ma a csoportlistamra kuldte egy csaj, olvasd el
azbiza 01:00:14: Megkerek valaki legyen olyan cuki es kuldje el nekem vagy mondja meg hol kapok ra a masodik felevi orarendre mert meguntam hogy csak az egyetem nullapluszeggyedik folyosolyan(tuti mindketto elipszilon?...nem..folyosojan..de nem..mind1..folytatva kiveteles gondolatot)kell megnezzem es igy meg 5percet kesek orarol:(..es ha mar igy osszegyultunk akkor infot adnatok mi kell majd a menedzsment vizsgara mert itt sok a konyv egybe ahogy megszamiztam vagy 7-8 is...s remenyekkel tolt el hogy nem kell az egesz..a 2ik reszlettel miahelyzet mikor kell bevallani hogy nem fizetted be??orulnek valaki megbvalaszolna e kerdesek kiveteles sorozatat orultem a szerencsenek!komoly voltam?!

2009. június 6., szombat

NagyMagyar vita Erdély-Magyar szemszögből, és Trianon

Maliar
Thu, 04.06.2009 - 17:27:53
Ezt ugyan már mutattam régebben, de csak ezzel a "képpel" tudok most hozzászólni a témához:
http://intellect.extra.hu/netopiery/upload/images/124_125.jpg

edes
Thu, 04.06.2009 - 18:21:56
Elkeserítő véleményem...
Én totál díjazom azokat, akik ennyire odáig vannak Trianon előtti helyzet visszaállításával...de azon kívül, hogy június 4-én ezt harsogják, hogy megírnak különböző verseket, illetve kiadványokat ezzel kapcsolatban... hogy nagyban buzdítják a többi társukat ugyanerre a Trianon előtti állapotnak a visszanyerésének hitére, csinálnak valami olyat, ami miatt vissza tudnánk kapni Nagy Magyarországot? Lehet, hogy én vagyok ezen a téren tapasztalatlan, de véleményem szerint az, hogy hiszünk benne, hogy Nagy Magyarország egyszer újra létezni fog semmit nem ér... akkor kellene hinni, ha valaki előállna egy dologgal, tervvel, hogy hogyan is lehetne visszanyerni... na abban lehetne hinni, van miben. De így bele a világba semmi értelme.
Természetesen azért én is amellett vagyok, hogy egyszer ismét Nagy Magyarország legyen...de arra azt hiszem még várhatunk jó sokáig...
Egyébként szép vers!

SATOCK
Thu, 04.06.2009 - 20:34:47
trianont agyonhallgatják aki mégis felhozná a reviziót vagy hogy igazságot magyaországnak azt lefasiztázzák és ráfogják hogy ellentétet szít a Kárpát medencében.
a magyar sajtó 1920-ban erőteljesen tiltakozott a békeszerződés ellen. 2. világháboruig szinte napi téma volt. Utánna jött a kommunizmus és a cenzúra, amikor is a legfeljebb arról lehetet írni hogy kádár kutyájának az unokatestvérének a gazdájának macskája hány kiscicát hozott a világra lennin szelleme által. A rendszerváltás után pedig nem éri meg az idegen kézbe került lapoknak erről írni. és a mai helyzett: ma végig néztem az összes hiradót és egyik kereskedelmi tvben sem hangzott el, mi történt 89 éve. a Hirtv-n egy 6 szavas kis csíkba igaz kiírták.
de megközelíthetjük az oktatás szempontjából is. Áltlános iskolában a 14 éves gyerek még nem fogja fel. Középiskolában pedig a feketék egyenjógúságáról és minden más hülyeségről órákszám beszélnek de trianonról szinte alig. Így egy átlagérdeklődésü gyerek nem nagyon tud róla semmit. Tehát ezen is változtatni kellene
A schengeni határok pedig nem enyhítenek semmit.
Ha Magyarország gazdaságilag erős állam lenne, jobb lenne az oktatás és a sajtó is magyarkézben lenne akkor teljesen más lenne a helyzet.
Amerikában ha jól tudom minden reggel aaz iskolában el kell mondani egy részt a függetlenségi nyilatkozatból. Ezt Magyarországon is meg lehetne oldalni és megfelelő magyarságtudatot kell nevelni a gyerekekbe az iskolában és a családokban egyaránt.
három fontos dologra kellene tanitani a gyerekeket: Becsület, Tisztesség, Hazaszeretet

Turin
Thu, 04.06.2009 - 22:22:55
Hát, igen. Az iskolai oktatásról nem kell szót ejteni, habár én azért hála Istennek olyan iskolába járhattam, ahol volt még hazaszeretet, és mi vezettük be pár barátommal azt a szokást, hogy évente megemlékezést tartanak diákok. A beszédet az első megemlékezésen én mondtam el, és amire még büszkébb vagyok, hogy én magam írtam. Ez már 4 esztendeje volt.

A probléma Trianonnal a következő:
Ha rendesen, és alaposan tanítanák, akkor azzal elkerülhetetlenné válna, hogy politizáljanak, így viszont befolyásolnák a gyerekek politikai irányultságát, ami viszont az alkotmány szerint tilos.
Másrészt meg aztán mit tanítanak egyáltalán történelemből? Szinte semmit.

Ami pedig a valóságot illeti:
Trianonnal nem lehet semmit sem kezdeni. Egyszerűen semmit.
1. Ahhoz, hogy visszaálljon Nagy Magyarország, példának okáért egy az egyben el kellene tűntetni Szlovákiát. Ez azonban lehetetlen a 21.században.
2. 1975. Helsinki. Egy összeurópai megbállapodás mely tartalmazza, hogy egyik európai állam sem támadhat meg másik európai államot. Ha valaki megszegné ezt, azt onnantól semmilyen más nemzetközi szövetségbe nem vennék be (hála Hitlernek, aki oly előszeretettel rúgott fel minden szerződést). Kérdem én, Magyarország megtehetné-e ezt? Nem.
3. Tárgyalásos visszaszerzés, a béke 100 év múltán történő felülvizsgálata (melyre lehetőséget ad a dokumentum). Mo. nincs abban a helyzetben, hogy ezt önerőből végig tudná vinni, tehát csak más hatalmak közbenjárásával valósulhatna meg. És akkor mégis, kihez csatolnának kit? Kinek volna érdeke egy ekkora roncs országgal összekapcsolni egy Szlovákiát, ami épp gazdasági prosperálást mutat?
4. Mo. így sem bír el az etnikumokkal, mi lenne akkor, ha ide csatolnának több millió románt, szlovákot, több százezer szerbet, ukránt, osztrákot és horvátot?

Azt kell mondjam, habár fájó szívvel, hogy meglátásom szerint Nagy Magyarország örökre elveszett a magyarok számára.

asdmanX
Fri, 05.06.2009 - 10:24:19
Nador, privátban kérlek kímélj meg bennünket minden politikai és társadalmi megnyilvánulástól..

nem vagyok hajlandó végigolvasni semmilyen nagymagyar sirankozást, sem vesszen trianon eszmét.. éppígy nem vagyok hajlandó ebbe belemenni.. bitefighton főleg nem.. csak egy mondatot róla:

trianonban helyesen döntöttek, a tékozlótól el kell venni értékeit, ha azok nemesebb célt is szolgálhatnak. pont.

SATOCK
Fri, 05.06.2009 - 11:53:40
én akkor is a revizió pártján állok. Magyarország a kisebbségeknek megadta azokat a jogokat amiket ő hacok árán szerzett meg magának. és mégis miben volt tékozló? utánna kellene csak nézni a történelmünknek

asdmanX
Fri, 05.06.2009 - 13:04:45
nem nagy történelmi eseményekben kell keresni a választ, hanem az azt befolyásoló részletekben. van valakinek tippje h miért vették el magyarországtól azt amire azt mondta hogy az övé?

legyen ez egy témaindító kérdés, lássuk..

ui.: ezzel csak az a baj h gyűlölöm ezt a témát, de látom van itt még mit osztogatni. hajrá.

SATOCK
Fri, 05.06.2009 - 13:26:13
Magyarország és a területén élő kisebbségek viszonyát jól mutatja az 1848-49es szabadságharc. Akkor Ausztria megigérte nekik a szabad állam lehetnek, ha segítenek leverni a magyar szabadságharcot. De a világosi fegyverletétel után nem kaptak semmi jogokat "ők azt kapták jutalmul amit mi büntetésül" /nem tudom ki mondta de igaza volt/ ugyanolyan elnyomásban voltak mint a magyarok. A kiegyezés után a Magyar Királyság rohamosan fejlődni kezdet, és folyamatosan adta a jogokat a kisebbségeknek. főleg a horvátoknak. és az 1. vháboruban az antant ugyanezt igérte nekik. de érdekes módon csak akkor száltak szembe a magyarokkal amikor már már látszódott hogy nem nyerhetik meg a háborút. Magyarország feldarabolása azért is megtörtént hogy ne lehessünk nagyhatalom, az egész habsburg birodalom szinte csak magyar kenyeret evett evett /és utánna lehetnézni hogy ki mennyire "adózott" osztrákiának/, akkor viszonylag sokan voltunk és erős hadsereget tudtunk volna kiállítani, tehát ezért is kellett a kis-antant, hogy fékentartson minket hátha revizós követelésünknek erővel akarunk eleget tenni. és hát főleg a mocskos franciáknak kellettek a közép-európai szövetségesek.

én így látom a dolgokat

Maliar
Fri, 05.06.2009 - 13:38:20
Én spec nem tudok a témához szólni, mert nem ismerem ugy a történelmet ahogy azt kellene, hülyeséget pedig nem akarok mondani.
Turinnal viszont teljesen egyetértek abban, hogy igy vannak ezek a az országok, hogy demokrácia és nem támadhatják meg egymás területszerzés céljából, önként semelyik se fogja odaadni ami már az övé. Nagy magyarországhoz pl teljes szlovákia is kellene, és ha normáisan beszélni sem tud egymással a 2 állam vezetői akkor igy biztosan nem lesz minden a régi.
De ezek a kényszerből külföldivé vált magyarok többsége megelégedne azzal, hogy egyenjogu állampolgárként kezeljék ha már oda lettek adva más országnak és használhassa a nyelvét minden incidenstől mentesen.
Euro unió nem nagyon foglalkozik ilyesmivel, hanem inkább a másik "kissebbséget" támogatja.

Turin
Fri, 05.06.2009 - 14:10:52
Hogy miért is vették el a magyaroktól azt, ami az övék volt? Talán mondjuk azért, mert ez egy roppant jó politikai húzás volt az első világháború kellős közepén, amikor virágkorukat élték a nacionalista mozgalmak. Nem a tékozlótól vettek el. Nem. Mindösszesen a nyugati hatalmak kihasználták azt a lehetőséget, hogy a Monarchia sok nemzetiségű, és az éppenséggel hatalmat nem birtokló nagy számú nemzetiségek területi függetlenségre vágynak, így könnyen bomlaszthatták meg az államot. Vegyük példának a szlovákokat, és cseheket, akik Angliával, vagy a románokat, akik a franciákkal kerestek kapcsolatokat. Megígérték nekik, és meg is adták a területi elszakadást. Az, hogy mégis többnemzetiségű államok jöttek létre, mint Csehszlovákia, és a Szerb-Horvát-Szlovén Királyság, azt tükrözi, hogy magasabb rendű volt a politikai érdekeltség, s korán sem a nemesebb célkitűzések érvényesültek.
Nem kell tehát Trianonban egyfajta igazság-eszményt keresni, mert nincs. Csak politika van, de az töméntelenül.
Mellesleg az OMM nem volt tékozló, ezt kijelenteni nem lehet. Nem nevezhető tékozlónak egy állam, melynek pénzneme, a Korona világszerte elfogadott fizetőeszköz volt, mint most a dollár vagy az euró, még ha ez olyan hihetetlen is.
Nem értem egyébként, hogy pontosan mit is tékozoltunk el? Az országot? Az adottságokat? Azokat nem. Mo. mindig is maximálisan kihasználta adottságait, a helyzetnek megfelelően. Amíg önálló döntési képességekkel rendelkezett, így a középkor folyamán, Európa egyik nagyhatalmának számított. 1526 után viszont elvesztette cselekvési szabadságát, így egészen 1867-ig nem lehet a magyarokat bármi tékozlással vádolni. Egy osztrákoknak (Magyar Királyság), vagy törököknek alávetett állam (a hódoltság, de Erdély is) teljes mértékben csak azt az érdeket tarthatta szem előtt, amelyet az igaazi irányító hatalom. Mo. tehát azért sűlyedt arra a szintre, mert sem a töröknek, sem az osztráknak nem állt érdekében az ország fejlesztése, sőt, pont ellenkezőleg.

asdmanX
Fri, 05.06.2009 - 17:10:21
mondandóm előtt néhány információ rólam:
székelyudvarhelyen születtem és növekedtem, sokat utaztam és kíváncsian szemlélem mai napig a világot, nyitott vagyok minden információra. amit írok, azt rendszerint úgy teszem ahogy a gondolatok jönnek, nem olvasom vissza, nem cenzúrázok, önmagam adom (igaz van h magam sem értem mit írtam le, de ettől válik érdekessé).
kipróbáltam magam sok téren, megjártam pár médiát, volt sajátom is, most barátaim életművésznek titulálnak, én magamat pedig csak úgy: floating (értsd lebegő, sehova nem tartozó, független, viszont nem az aki az útját keresi, hanem az aki megállt félúton pihenni kicsit, talán majd elindul tovább)
nincsenek politikai nézeteim, nem tartozom semmilyen közösséghez, nem függök pénztől, szerződéstől, embertől, asszonytól, állattól.. csupán laptopom és fényképezőgépem legyen velem és lehetőleg internetközelben. de nem vagyok tipikus geek, nem vagyok már hacker sem cracker, eljárok néha new tech meetup-ra, és tudatosan használom a természetes drogokat.
a múlt ne érdekel, csak a jelen és a jövő, nem utálok senkit, csak a buta embert unom (meg amúgy úgy általában az embert)
engem vagy utálnak, vagy szeretnek, de közömbössel még nem találkoztam. akik szeretnek, azok mindent értem és akiket szeretek, azokért mindent.
unok hosszan írni, így abba is hagyom, és jöjjön a következő felvonás, ami már kapcsolódik a témához:
-------
nincsenek mélyreható történelmi ismereteim, viszont már sokat vitáztam a témában sokféle emberrel, józsibácsitól a történelem guruig mindenkivel, így állíthatom, hogy mondanivalómnak van alapja, még ha gyakran (vagy mindig) nem is hasonlít az átlagéra.

ti magyarok a saját szemszögetekből kiabáltok, én erdélyi a sajátom alapján hallgatok. mivel érdekem és ismeretem erdély köré fonódik, csak azt taglalom. a további "volt nagymagyar" kisebbségnek is meg van a maga kis története, vannak közös vonások, de nem lehet gyűjtőfogalom alatt taglalni.

erdély nem volt soha senki fennhatósága alatt, nem nyalt senkinek, és nem uralta senki sem gazdaságát, sem kultúráját (és ez számít, nem politikai és vallási megítélések, hovatartozások)

erdélyt mint egy rongybabát rángatták a magyarok maguk után mindig mindenhova, tudva, hogy nagy erő és értek lakozik benne. ettől a ribanc szereptől mentett meg minket trianon. politikai indíttatásból, ami nekünk jól jött, a magyaroknak meg rosszul (pontosabban csak ezt hiszik, de erről majd máskor)

a magyar utálja az egész világot, és sajnáltatja magát ugyanazokkal. akinek van tapasztalata, és nem csak céltudatos propaganda hatására gondolkodik, az megveti a magyart, aki pedig tisztában van a nacionalizmus fogalmával, csak hallgat és figyel, mert elrettentő példának nagyon jó az ország.

még egy fontos információ, sokan keverik a korokat, pont ahogyan most az árpádsávosok. az tény, hogy volt időszak amikor a magyarság domináns szerepet töltött be az európai kontinensen, de az nem magyarország volt, hanem a magyar nép és a körülötte levő kultúrák, és ez nem keverhető össze.

a baj nem azzal van, hogy szét akarták választani a magyarságot, egy domináns nagyhatalomtól tartva, hanem ott, hogy megjelent a civilizáció néven elhíresült hatalomvágy, gazdasági érdek, politikai eszközök, amelyekkel drasztikus lépéseket tettek először a rend, majd fejlődés folytán a káosz érdekében. (lefordítom: azt vélték, hogy a hatalom fő eszköze a rend, a gyakorlat megbukott, kiderült, hogy pont a káoszba való látszólagos beavatkozás a nagy üzlet. és létrejött a máig gyakorolt gazdaságpolitika.)

viszont válság van, és ez változni fog.

SATOCK
Fri, 05.06.2009 - 19:19:23
asdmanX néhány észrevétel:
Az erdélyiek is magyarok!
Magyar az anyanyelvük, kultúrájuk és közös a múltunk
A három részre szakadt magyar királyság egyesülésekor az erdélyi vezetők is csatlakozni akartak. Nem fegyverrel kényszeríttették őket.

És a románok nem rángatják?
A magyarokat talán nem sorozzák be katonának, és nem kell adót fizetniük?

én nem értelek téged

Turin
Fri, 05.06.2009 - 20:04:55
Erdély függetlensége felett vitázhatnánk még egy darabig, teszem fel a szultáni athnamék tartalmának, vagy például annak a figyelembe vételével, hogy maga Bethlen is úgy járt a törökhöz, mint a jó kútra, nem is beszélve Báthori Gábor bécsi követjárásairól.
Lehetséges, sőt, biztos, hogy más Erdélyből szemlélni Erdély történetét, és úgy tűnhet, hogy a Magyar Királyság csak kihasználta azt. Ugynakkor a középkor folyamán ez egyáltalán nem nyilatkoztatható ki, s ami különös státus gyanítására adhat okot, az nem más, mint egyedi közigazgatása, hisz lényegében ország volt az országban a vajda hatalma alatt, de attól még nem volt kisebb értékű, nem is beszélve a székelyek és szászok mély tiszteletéről országszerte.
A török megjelenése, és a speyeri egyezmény után mint Erdélyi Fejedelemség leginkább magától akart Mo. megsegítésére síetni, illetve újraegyesíteni az országot, török segítséggel, gondoljunk csak Bocskaira, vagy Bethlenre.
A török kiűzése után Erdély NEM Mo-hoz került vissza, hanem a Habsburg Birodalom egyik tartománya lett, teljesen függetlenül a magyar kormányzattól, nem hiába volt követelés 1848-ban, hogy "Uniót Erdéllyel!". Az unió csak 1867-ben valósult meg, és ekkor már nem kerülték el a fejlődés hullámai, de Tündérország csillaga már kétszáz évvel korábban lehanyatlott, és az osztrák uralom ténylegesen elhanyagolta, de mint már mondtam, ehhez nem volt köze a magyar kormányzatnak.
Nem tudom tehát, hogy miért él az a kép, hogy Erdély csak Mo. csatlósa lett volna.

edes
Fri, 05.06.2009 - 20:15:00
asdman... két embertípust különböztettél meg... azokat akik utálnak téged, meg azokat akik szeretnek...mint mondtad semleges nincs... és nem is én leszek az, aki bebizonyítja, hogy már pedig van semleges ember... a nézeteid... az, hogy szerinted az emberek semmit nem érnek, és nem is nézed semmibe őket, hogy véleményem szerint (ezt csak én szűrtem le, így nem biztos a valósága) magadat minden tudónak tartod, hogy (szintén saját vélemény) már nem hallod meg mások véleményét, csak a sajátodat...na ez az, ami miatt én a magam részéről nem szeretlek.
De becsülöm benned az őszinteséget...amúgy az előbbi írásaiddal bizonyítottad be, hogy van amiben igazad van, és hogy te magad is magyar vagy. :)
Idézem: ,,a magyar utálja az egész világot, és sajnáltatja magát ugyanazokkal" TE Erdélyt sajnáltattad, az erdélyieket, és magadat... TE utálod az egész világot.
Én a magam részéről nem szoktam sajnáltatni magam... ha valami bajom leginkább megpróbálom magamban lerendezni... nem utálom a világot, pedig lenne rá okom, de ha csak kilépek a ház ajtón, és meglátom a természetet, ha meglátom a kiskutyámat, a szüleimet, a barátaimat, a környezetemben élőket, legyenek bármilyenek szeretem őket, és így, ha kegyetlennek is tartom az életet, de szeretem. És mindezek után még mindig Szín tiszta magyarnak vallom magam...
ezek után két kérdés merül fel bennem... te vagy magadat mutattad be, és közben magyarokat írtál, vagy én lógok ki a magyarok sorából.
Szép estét mára!

Turin
Fri, 05.06.2009 - 20:45:41
Jah, még valami:
Azt írtad, hogy: "az tény, hogy volt időszak amikor a magyarság domináns szerepet töltött be az európai kontinensen, de az nem magyarország volt, hanem a magyar nép és a körülötte levő kultúrák, és ez nem keverhető össze"
Ha ezt a kiállítást a honfoglalás korára vonatkoztatod, akkor igaz. Viszont ha már más korra, akkor nem állja meg a helyét.
A középkori magyar királyok hatalma a régióban egyértelmű, ha Szent Lászlót, III. Bélát vesszük. László megverte a besenyőket, kunokat, III. Béla viszont már Bizáncot is, azt a Bizáncot, mely épp akkor volt hatalma reneszánszán a Komnénosz-Dukász-dinasztia uralma alatt, sőt, ő segít myralokephaloni csatában Manuelnak!
II. Andrást kéri fel a pápa a keresztes hadjárat vezetésére, senki mást!
A muhi csatában Batu imádkozik a győzelemért a magyarok felett, annyira megfogyott az ereje! És ezt pont a mongolok írják le, nem hazugság, vagy "magyarkodás" (ld: A mongolok titkos története).
Ezek viszont egyértelműen Magyarország érdemei, és nem csak a magyar népé, hanem mindazoké, akik a HATÁRON BELÜL laknak.
Ezeket a népeket viszont egyértelműen a magyar ÁLLAM fogta össze, az kordinálta cselekedeteikben.

asdmanX
Fri, 06.06.2009 - 20:40:30
SATOCK - az erdélyiek nem magyarok, az erdélyiek a magyarral szoros rokonságban levő nyelvet beszélnek, a legközelebbi faji rokonság egyes területeken kimutatható, viszont pl a székely régió genetikailag közelebb áll a kurdokhoz és törökökhöz mint az alföldi magyarhoz (dunántúlról nem is beszélve). a kultúránk még csak nem is hasonlít. vannak közös vonások természetesen, de érdemes erről megkérdezni egy antropológust, szociológust aki kutatott erdélyi magyar népdalokat, gasztronómiát és népviseletet. MK egyesülésnél erdély a magyarok segítségére sietett, sajnos nem ez az elterjedt információ. viszont úgy a románok, kurdok és bárki más is számíthatott erdély segítőkészségére (salyos ez mar csak múlt). sokminden nincs benne a történelemkönyveitekben, viszont bármelyik kocsmai beszélgetés alatt találsz olyan információkat amely még teljesebbé teheti a képet. és az öregek szavaira inkább adok mint a mai történelemoktatásra (3 ország történelem óráin ültem iskolásként, minden okom meg van rá).
:D nem rángatják a románok sehova az erdélyieket.. adót minden állampolgárnak kell fizetni egyformán, és katonaság kötelező volt két évvel ezelőttig ugyanúgy mint bárhol a világon.
természetesen nem értesz, mivel más-más forrásból informálódunk, más-más irányba és nem is egy nyelvet beszelünk, más a kultúránk, másak a nézeteink, ez nincs ahogyan másképp legyen. nem a vitatkozás a cél, hanem egy egészséges vita, amelyben mindenki megosztja az eddigi ismereteit, s ezáltal bővítjük egymásét (én csak azért nem vagyok felcsigázva a témától, mert mindazt mi itt elhangzott, mar milliószor hallottam, és csak ugyanabból a kulturális régióból származóktól. tehát nagyon egyoldalú, de szívesen teszem, mert még soha nem írtam le).

latom Turinnak teljesebb kepe van mint az átlagnak, erdély mindig is független volt mindentől és mindenkitől. ez mai napig így van, és az h segítünk fenntartani egy nemzetet magunk körül, és ez a román, azzal semmi baj nincs, ők legalább értékelik.

ha nektek nem így tűnik, az a magyarországi propaganda hatása, amelynek mai napig teljesen más a célja erdéllyel mint romániának, vagy mint ami erdélynek feküdne.

erre nagyon jó példa a székelyudvarhelyi Szász Jenő-ről kialakult magyar összkép és erdélyi valóság.

edes - szeretem amikor a női intuíció is megjelenik egy vitában, színesebbé válik ezáltal. azzal h nem szeretsz nem vagy egyedül, ez még nem zárja ki h én szeresselek. ellenkeznem kell viszont arról, h magam mindentudónak tartom, mivel vitázom, és azért vitázom h meg többet tudjak, azért jöhetett így le, mert amit itt olvastam ezidáig, már unom, oly sokszor beszéltünk róla, de élek a reménnyel miszerint mindig kapok valami újat, annak ellenére is h mar csömöröm van a témától.
azt viszont nem látom h mi bizonyította volna h én magyar vagyok? (igaz, h egyik 3. generációs eosom az alföldi nemes.) az nem igaz h utálom az egész világot (mint említettem csak a buta embert, azaz az embert aki buta, viszont ott van a sokkal nagyobb hatalom és tér, a termeszet), és az sem látom h miben nyílvánul meg h sajnáltatom magam (amúgy nincs ok amiért tenném).

turin jó példája az informált embernek, viszont az az idő és energia, amit a múltra szentelsz, jelenben felhasználva a jövő érdekében sokkal eredményesebb lenne. ilyen embereknek van szüksége a fajfenntartásnak és a természetnek egyaránt.

Maliar, én nem latok itt senkit aki veszekedne (habár lehet h optimizmusom elvakít).